Welcome...

Kisah & Cerita Saya, Pengalaman sayam, Ilmu yg sedikit yg saya ada....Untuk Dikongsi Bersama...Pada yg Sudi Membaca (^__^)

kerata yg saya naiki ketika accident....

pengalaman yg paling x dpt dilupkan adalah bile Xcident otw balik raya time diploma dulu...wawawa sedih gile time tu, tp ingatkn dh x benyawa dh tp alhamdullilah ALLAH bg lg peluang nk tebus dosa yg berbakul-bakul ni...kene time bulan puasa lg 4 hari nak raya, so sebulan lh sy beraya kat hospital, sambut hari jadi pn kat hospital, sedih bkn main lg time duk hospital tu, sbb dh lh hujung sem nk final dh, tetibe kene extant sem tu, kene ulang balik, bnyk tol dugaan time tu, hebat jgk lh, tp x pe ALLAH tu menjadikn sesuatu ada hikmahnye...and skrg baru lh sy lihat hikmah-hikmahnye..sikit2 ALLAH tunjukan...paling banyak berjasa adalah mak and ayah saya, bnyk yg mereka terpakse korbankn....masa dan wang ringgit....humm syg mereka sangat2...

Waktu kat dalam kereta tu saya ingatkn mimpi...tp sbnrnye tol2..tgk kat cermin dpn tu abis dh muka saya, bedarah-darah dah...abis gigi, kaki dh x leh gerak sbb peha dh patah...luka2 habis,,nk tggu ambulans sikit pnye lama, duk je lh dlm tu, smpai je bomba semua, ambulans plak x smapai...berjam lh duduk dlm tu, bile dh smpai n  naik ambulans..bwk sikit pnye laju kat jalan berbatu, pe lg kn, kaki dh lh dh patah, begegar-gegar lh...bile smpai kat hospital kuala kubu baru tggu lh doc nk bersihkan muka and jahit..waaaa sikit pnye lama, n sakit gile time bius tu huhuhu....and pastu kene transfer kat hospital selayang, sehari kat hospital selayang terus transfer hospital seremban, nk memudahkn kerja ibu bapa saya menjaga saya, kat seremban humm bermula lh episod kesusahan sy, second day wat operation kecil..tebuk lubang kat betis sikit pnye sakit, dia x bius kot, tujuaan dia adalah nk pasang pemberat tarik balik, dua minggu gk lh pakai benda alah tu, 2 minggu lepas pakai benda alah tu sy masuk bilik bedah untuk masukan besi kat peha, mula2 nk bius half je, pastu kerana kehebatan sy selepas berkali2 bius kaki still leh gerak dia bius terus satu badan....huhu masuk kul 8 keluar kul 6...huhuhu...sikit pnye lama dia bedah...nasib bius satu badan..kalau half sure aku dpt tgk kejadian membedah, tgk alatan2 dia je aku dh gerun huhuhu....lepas tu duk lg 2 minggu...humm pastu kuar..n bermula lh episod kat rumah plak..seksa rasanye..x leh gerak2...tetekan dan bosan...huhuhu

tp akhirnye saya kembali pulih,,,g kolej balik dgn memakai tongkat, skrg x da tongkat dh tp jalan still buruk, i should do something supaya kaki saya kembali  pulih dan berjalan seperti biasa....pray for me k...ape pn terima kasih kepada yang melawat saya sewaktu sakit and terima kasih kepada ibu bapa saya yg melayan kerenah sy yg agk teruk ketika sakit ni....LOVE YOU SO MUCH...
KETIKA TERLANTAR DI HOSPITAL...NI KWN2 SCOUT YG MELAWAT...THANK YOU ...

BETIS DICUCK UNTUK MENARIK TULANG PEHA SY SEBELUM DI BEDAH...GILE BERAT TU PEMBERAT YG DIA LETAK..NTAH BPE KG, HEHE ANK BUAH SIAP MAIN HAYUN2 TERASA KAT TULANG TU HEHEEH...

2 comments:

Anonymous said...

beb, seyes pengalaman ko same mcm aku. semua macam mimpi n sekelip mata.kalau boleh nak begerak sendiri jer keluar dari kereta tapi tak mampu buat ape2, tggu n tengok jer org keliling. tapi aku xberapa suka sangat, sebab masa aku xcdent ramai sangat amik gambar aku and sebar kat semua org. aku malu. sebab tu aku xberapa layan korang masa tu seyes!! aku marah sebenarnya.sebab tak hormat org yang tengah sakit. lagi satu mcm fitnah org kat aku..xpe aku tak kisah...ceritanya aku buat mcm2 dlm kereta...ish,myhubby dah buktikan i masih 'dara' ok...xde makna.
xpelah, puas dah hati aku...heee
kene bius, cucuk besi, masuk ubat pon aku rase.. sakit jgn cakap, rasa nk kencing dlm seluar kan...pepon, aku ucap terima kasih byk2 kat ko sebab sudi mandikan aku masa aku baru keluar hospital dan sudi jaga aku masa aku sakit....tx u..!!

siti radiana said...

eehee...tau xpe..tp aku x teruk mcm ko..mmg kecederaan teruk lh kn tp ko siap dgn umpatan org lg..aku marah gk dengar, lg2 ko kwn aku, syg kat ko tau x walaupn time tu baru kenal, maybe satu kepala kn....tu lh x kn nk biakn ko jek..mandikn pn bkn susah...ko bkn x leh jalan leh jalan kn...ape2 pn semua tu pengalaman, ada pahit and manisnye...miss n love u so much aida..cume maybe skrg kite kurang lh nk jumpe2 sngt...awak dh jd hak org heheh...miss you dear...

Post a Comment

friend :)

friend :)
miss this memories

Total Pageviews

My Playlist


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

quotes

Love I Feel

Click Here For Images &
Love I Feel Pictures - Pictures

About Me

My photo
seremban, negeri sembilan, Malaysia
My name is Siti Radiana Bt Rahim....... My mom Puan Hasnah n my father Rahim.. My brother Muhammad Al-Zaman n my sister Siti Rahimah... Welcome to this blog, its all about me,,,maybe you can learn something here, just take a look and follow me hehehe..enjoy your read n thank you very much,,,

Followers